zondag 21 februari 2010

Geboorte

Neen, neen, geen nieuw leven te melden hier. Wij zijn heel gelukkig met onze twee meisjes.

Wel laat ik jullie nog eens de doopsuiker zien die ik voor Lena en Mirte maakte. Misschien kan het andere mensen tot inspiratie zijn ... zo zijn deze ideetjes ook gegroeid.

Lena's bloem heb ik gebaseerd op een voorbeeldje dat ik bij Hexagoon gezien had.
Het zakje is met de naaimachine gestikt. Het was wel even zoeken naar de juiste breedte waarbij de suikerbonen mooi schuin bleven zitten.



Voor Mirte heb ik dierenzakjes uit vilt gemaakt. Ik heb gekozen voor dieren met een 'eenvoudig voorkomen' (geen koe met zwarte vlekken dus) : een bruin aapje, witte kip en roze varkentje.



De staart van de diertjes heb ik aan de bodem van het zakje geknipt en diende als sluiting. De zakjes werden met de naaimachine gemaakt, de bodem met de hand eraan vastgenaaid.

Voor de naam heb ik naamlabeltjes gebruikt. De zakjes waren gevuld met smarties, die gaven het zakje een mooiere vorm dan suikerbonen. De kam van de kipjes en oren van de varkentje hangen nu na twee jaar een beetje slap, maar stonden oorspronkelijk wel recht.
Om het geheel te presenteren heeft mijn man een weide gemaakt die dan vol zakjes stond. Spijtig genoeg kom ik nu twee jaar later tot de vaststelling dat ik daar geen foto van heb ...
Jullie moeten je verbeelding dus maar laten spreken ...

3 opmerkingen:

  1. Supermooi die diertjes, als er hier nog een derde komt maakt deze uitvoering veel kans:).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik ben bezig aan een tuturial met uitleg en patroontjes, maar dat is moeilijker dan ik dacht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah wijs, moet ik onthouden voor als er hier ooit een 2de pateeke komt

    BeantwoordenVerwijderen