zondag 14 maart 2010

Ouderfeest

't Is hier stil geweest de laatste dagen ...

Er werd hier veel genaaid ... mijn metekindje Anouk is plots uit haar kleren gegroeid en dan heeft meter een efforke gedaan... twee rokjes zijn bijna klaar.
Dit weekend kwam Anoukje logeren; toen ik vanmorgen om vijf uur aan haar bed stond gaf ze me een dikke knuffel met de lieve woorden: Dank u tante Liesbeth voor de mooie rok. Ik vond het op slag al iets minder erg dat ik voor de derde keer uit mijn bed kon voor één van de kapoenen...

Gisteren mocht Lena met haar klasje optreden op het ouderfeest : een Schlagerfestival. Het was leuk om haar al een aantal weken te zien toegroeien naar het 'optreden op het grote podium' in het cultureel centrum. Vorig jaar in de eerste kleuterklas liepen alle kleutertjes diep onder de indruk van alle aandacht achter de juf aan ... nu liep Lena al enkele weken thuis haar dansje te oefenen. Ik was benieuwd hoe ze het er op dat grote podium vanaf ging brengen, want Lena is soms nogal verlegen ...

Maar natuurlijk, het zal u niet verwonderen, heeft ze dat fantastisch gedaan ! :-) Het was zo fijn om haar zo te zien genieten, er was in de verste verten geen plankenkoorts te bekennen.

Je zit daar dan in een donkere zaal en je weet dat de kindjes dus toch niemand kunnen herkennen in de zaal ... maar als je dochter dan in je richting kijkt is het toch bijzonder moeilijk om je handen niet in de lucht te steken. En ik was niet de enige !

Het was heel ontroerend om al die kleutertjes zo het beste van zichzelf te zien geven, om van de juffen nog maar te zwijgen.

En volgend jaar maakt ook Mirte haar entrée op het podium; wat gaat de tijd toch snel !

2 opmerkingen:

  1. Het is zeker ontroerend. Die kleuterjes zijn nog zo zichzelf! Al zie je bij sommigen de faalangst al opkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, heel ontroerend! Ik heb het dan ook niet droog gehouden natuurlijk ... maar dat durfde ik eerst nog niet schrijven :-)

    BeantwoordenVerwijderen