donderdag 3 juni 2010

Nog cadeautjes




Draai eerst je hoofd een kwartslag naar links... Ja, sorry, ik heb het op andere blogs al gezien, tot hiertoe bleef ik ervan gespaard, maar ik krijg die foto's dus maar NIET gedraaid ... ggrrmmbl En in plaats van mijn geduld hier volledig op te gebruiken, vraag ik hierbij dus een kleine lenigheidsoefening van jullie. Mijn man en kinderen zullen dat erg appreciëren ...

Dit jurkje met bijhorend pofbroekje maakte ik voor Siel. Neen, eigenlijk maakte ik er eerst al eentje voor een ander pasgeboren prinsesje, maar wegens nog niet afgegeven is dat eerste nog niet voor publicatie vatbaar. (nochtans in dat mooie petit panstofje!)

Ik vond het zo'n leuk modelletje dat ik het voor Siel opnieuw maakte, weliswaar wat groter en in een ander stofje. Het is een modelletje uit de laatste Ottobre en die vallen toch telkens wel erg ruim ... Ik denk dat ik voor Siel eigenlijk toch wel een maatje kleiner had mogen maken, maar ze zal er wel ingroeien. Goed eten hè Siel !

Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van mijn juf van de naailes, of ze enkele kinderkleedjes kon lenen voor op de opendeurdag van de naaischool. Dat streelt mijn ego natuurlijk wel een beetje, dus ga ik hier een extra efforke doen en nog wat reclame maken voor die opendeurdag :-)

Die gaat door nu komende zondag 6 juni van 14-16u in zaal Westerpoort in de Abdij van Vlierbeek in Kessel-Lo. De verschillende modules mode-handtassen en hoeden stellen daar hun 'creaties' tentoon. Rond de abij kan je ook heel mooi wandelen en een gezellig terrasje doen. Allen daarheen dus! :-)

10 opmerkingen:

  1. Oh, de abdij van Vlierbeek, daar zijn wij getrouwd. Als 't mooi weer is wandel ik misschien wel eens langs, voor een blik op je creaties en een cola in de Rozenkrans. :-)

    Mooi trouwens, dat nekbrekend ensemble, waar komt dat stofje vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat stofje heb ik overgekocht van iemand van de naailes die daar ooit eens een voorraad van ingekocht had. Het is een stofje van Hilco van enkele jaren terug. Hopelijk is je nek snel hersteld. Mss vanavond een massage versieren ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gedaan.. en nu ik aan 't smocken ben geslagen... zo rond de beentjes is inderdaad ook leuk! Uit welke ottobre komt dat setje (hopende dat mijn puberende peuter er nog in zou kunnen..)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, leuk dat jouw spulletjes daar ook gaan tussen hangen! Ik was al van plan om eens tot daar te gaan als het mooi weer was... Is toch op wandel afstand! :-)

    Riet, dan woon jij niet zo ver van mij misschien? Waar woon je precies?

    En ik vind het een heel leuk setje hoor! Je kan er wat van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig zeg! en heel leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Marijke: de patroontjes komen uit de meest recente ottobre: 03/2010 : jurkje Phoebis en pofbroekje Delia, en ze gaan tot maat 92, hopelijk past jouw pubertje daar nog in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moet zondag voor't werk naar Assent in de namiddag (ook vanaf 14u00) maar ik probeer toch eerst nog eventjes binnen te springen in Vlierbeek. Ben zeer benieuwd! Mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ah wie weet spring ik ook wel eens binnen als 't nog mooi weer is!
    en van die foto's: staan die dan op je pc in de juiste richting en verplaatsen die zich als je ze op de blog wil zetten of hoe zit dat? ik heb er geen verstand van hoor en ik gebruik wordpress, maar ik zet mijn foto's alitjd op de pc in de juiste richting.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kleertjes en helemaal leuk dat ze ze wilde lenen oor de naaischool!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooooooooooo dat is per-fect voor mijn wolkje. die ga ik ook eens proberen! ik vind jouw kleurtjescombi zo zalig fris en zomers, ben er echt verliefd op! prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen