zondag 29 augustus 2010

Stofjes

Mooie stofjes vind je niet zomaar in de winkel achter de hoek. Zo ja, prijs je dan gelukkig!

De zoektocht naar mooie stofjes vraagt een voortdurende alertheid. Op den duur krijg je een zesde zintuig dat stofjes detecteert ... of dat een lampje doet branden als een vriendin op vakantie vertrekt naar Zweden.

Op tinternet vond ik op verschillende Scandinavische sites al mooie bedrukte tricots. Probleem is dan ten eerste de taal : ik versta er geen jota van (alhoewel, het begint te komen :-) ) en met die vertaalmachines wordt het er meestal niet veel beter op. Ten tweede vind ik het voor tricots dan toch wel vervelend dat je de kwaliteit niet kan voelen ... Ik heb er dus nog nooit online durven/kunnen bestellen.

Toen Tinne voor enkele dagen naar Zweden trok, heb ik haar benoemd tot mijn persoonlijke stoffenassistente. En zeg nu zelf, heeft ze dat niet goed gedaan?

Op mijn verlanglijstje staat nu een citytrip (lees: stoffentrip) naar Kopenhagen, want daar moet het naar 't schijnt ook de moeite zijn ...

6 opmerkingen:

  1. Super super mooi Lila! Echt waar!!
    Ik zit al lang te dromen over een city trip naar Kopenhagen... Misschien een uitstap voor het Stiksel lol ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh wow!!!! waar zijn die zweedse en deense stoffensites te vinden? Dacht dat alleen in de USA het walhalla van de stoffen te vinden was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuke stofjes! Ik ben benieuwd wat je er mee gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi! Die Scandinavische tricots zijn idd. geweldig hé. Maar de verzendkosten zijn zo vreselijk hoog :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. http://www.malika-rosa.dk
    http://www.ikasyr.fi/
    http://www.znokdesign.se/
    Ik heb daar zelf dus nog niet besteld hè! Enkel mijn ogen goed de kost gegeven! Die tricots van Znok (draakjes en olifanten) vind ik geweldig!

    @An: helaas zijn het niet alleen de verzendkosten maar ook de stoffen die vaak peperduur zijn! Wat vond je van die paddestoelentricot van Michas Stoffecke? Ik bleek hem uiteindelijk toch niet besteld te hebben... Is hij mooi?
    Die vertaalmachine werkt dus bij mij meestal tot je iets in een winkelkarretje legt en als je dan wil afrekenen versta je er weer geen jota van! Wel goed voor mijn portemonnee natuurlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jawadde jerseykes aan 23 Euro, maar ze zijn wel machtig!!!!
    We zullen nog maar even naar t stoffenspektakel gaan zeker.

    BeantwoordenVerwijderen