zondag 1 april 2012

Zuinig

Er zijn zo van die stofjes waar je liefst zovéél mogelijk van koopt, maar waar je geen cm van wil verspillen : de appelboomtricot van Bora is voor mij zo'n stofje.






U ziet het goed : het is een babyjasje.
En ja, ik heb me aan mijn belofte gehouden en eerst wat zomerrokjes voor Lena en Mirte gemaakt.

Een babyjasje, dat stond nog hoog op mijn verlanglijstje. Er ging heel wat getwijfel aan vooraf. Je zou denken dat je bij een derde kindje al wel weet wat je te wachten staat en dat je redelijk zelfzeker bent. Maar dan krijg je na twee winterbaby's een zomerkindje en dan begin je opeens weer te twijfelen aan hoe warm je zo'n kindje dan aankleed, body met lange of korte mouw, enz.... Afin, ik vertrouw er wel op dat alles in zijn plooi zal vallen, maar de weersverwachtingen in de eerste maanden hebben me al wel bezig gehouden. :-)

Ik koos uiteindelijk voor een babyjasje in een superzachte joggingstof. Mensen die adresjes hebben voor mooie kwaliteitsvolle joggingsstof mogen me die altijd laten weten. Het jasje werd niet volledig gevoerd : het zou wel eens té warm kunnen worden en zo bleef er nog meer appeltricot over. :-)
Ik gebruikte een minimum aan stof voor een maximaal effect en heb nu nog genoeg stof over om te koesteren en te dromen van nog een kledingstuk in dit prachtige stofje.

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ik begrijp dat wel van dat zuinig zijn, ik ben net zo :) En dat is het voordeel van babykleertjes eh, je kunt heel wat uit één lap stof krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat stofje is inderdaad prachtig. Maar het dateert van na mijn stoffenkoopverbod (en dan vooral tricot, dat heb ik en masse). Maar als ik er dan af en toe naar mag kijken in zo'n prachtig maaksel, dan is dat veel goedgemaakt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. herkenbaar... ik heb 2 jongens, één geboren in juni en één eind september. Ik vond het telkens héél moeilijk om kleren te voorzien en eigenlijk moet je niet teveel op voorhand plannen ;) Toen Josse geboren werd bleek hij redelijk klein te zijn en dus lang maatje 50 en 56 te dragen. Het was een zeer warme zomer en hij heeft vooral in zijn bodytje in de wieg gelegen. Marius was veel groter, zeer snel naar maat 62.
    Maar zo'n jasje komt altijd van pas ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi jasje. Hier ligt het stofje ook te wachten. Ik maakte er al een tricotkleedje van voor m'n oudste dochter en ging het combineren met gabardine voor dochter 2 haar zomerjasje. Ik zal hier dus nog wat vaker komen piepen.
    Voor joggingstof kijk ik vaak bij Frau Tulpe. Ik heb daar rode, blauwe en groene joggingstof gekocht en ben daar content van. Je mag hen ook altijd een staaltje vragen dat ze gratis opsturen alvorens te bestellen.

    Proficiat ook met nummertje 3!

    BeantwoordenVerwijderen