donderdag 22 april 2010

Naaimachinehoes



Nu mijn naaimachine binnenkort mee op stap mag naar 't Leuvens Stiksel vond ik dat het hoog tijd werd voor een gepast jasje.

Ik had hier nog een mooi bloesemstofje liggen. Had het eigenlijk gekocht om iets van te maken voor Lena maar vond geen patroontje waar de strepen mooi mee uitkwamen. Toen kwam mijn moeder (ja weeral nonnA) op het idee om dat stofje dan voor die naaimachinehoes te gebruiken, zo heb ik er ook langer plezier van.

Vol goede moed begon ik eraan ... ik ontmantelde de plastieken hoes die bij mijn naaimachine hoorde en had dus meteen een patroontje en begon stofjes te knippen. Daar liep al meteen het een en ander fout, waardoor de plannen voor de voering een aantal keer aangepast moesten worden... ahum. Er zou ook een paspelband tussen komen aan de buitenkant. Het gebruik van paspelband is blijkbaar diep ingeburgerd in blogland en ik vind het ook wel mooi, dus wil ik het ook wel eens gebruiken. Maar ik ben dus een echte "paspelleek" (of -maagd, neen dat is erover :-) )
Ik heb nog niet de handigheid om die paspelband er op de juiste plaats tussen te krijgen.

Gelukkig beperkte het geknoei zich alleen tot de binnenkant van de hoes. Zolang er maar niets misliep met de buitenkant, met mijn mooie gekoesterde stofje ... U voelt me al komen ...

Toen het einde al in zicht kwam, stelde ik vast dat de opening die ik gemaakt heb om het handvat door te laten aan de verkeerde kant zit (patroon niet in de juiste richting op stofje gelegd) ... En laat dat stuk nu net zo breed zijn dat ik niet meer voldoende stof over heb van mijn mooie bloesemstofje om het opnieuw te knippen. Bovendien moet ik zowat alles wat ik al in mekaar gestikt heb terug losmaken om het te kunnen aanpassen ...

Pffffffffff, heb het even opzijgelegd nu. Heb al gemerkt dat het in zulke situaties helpt om even afstand te nemen van het geknoei tot je er terug rustig bij kan nadenken ...

Wordt vervolgd ...

4 opmerkingen:

  1. Dorie, da's vervelend! Ik heb ook een sukkel-hoes gemaakt voor mijn machien. Ik ga het dus niét meebrengen naar ons stiksel-clubke. Het is verfrommeld, te kort, scheef, én er is een naald aan gestorven. Maar zo van ver vanbuiten valt het gelukkig wel mee :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien moet ge die sukkel-hoes juist wél meebrengen, dan voelt mijn machine zich op zijn gemak naast dat van u (lees: dan voel ik me op mijn gemak :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aaah nee, dat zijn hatelijke dinges. Juist om het even aan de kant te leggen, heb ik ook zo gedaan met het tesmallevest

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En 't zag er woensdag nog zo goed uit.

    Tot straks.

    Ps Lopen we volgende week nog eens samen?

    BeantwoordenVerwijderen