woensdag 23 juni 2010

Nog meer zomerrood


Toen we enkele jaren geleden aardbeiplantjes gingen kopen was ik van mening dat je nooit tevéél aardbeien kon hebben ...

Maar ik had er toen nog niet bij stilgestaan dat het dan ook wel een flink karwei is om ze te plukken ...

Ik heb de hele middag aardbeien geplukt, in totaal wel 8 kilo ! En de aardbeien werden rijp waar ik bij stond: telkens ik terugkeek naar het stuk waar ik al geplukt had, zag ik opnieuw rode juweeltjes fonkelen. Mijn armen, die zien er ook rood van, ze zijn helemaal geïrriteerd door de bladeren. Hebben jullie dat ook?

En nu wordt het dus smullen geblazen !

Wie onweerstaanbaar lekkere receptjes heeft : altijd welkom !

5 opmerkingen:

  1. Dus jullie hebben ook zoveel aardbeien, nou wij ook joh.
    Ben ook alle middagen in de tuin hoor aan het plukken, maar heb geen last van de bladeren.
    Wij vriezen ze ook wel in en dan bewaar ik ze voor de winter, laten ontdooien en dan over de vla, lekker!
    Succes verder, gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier ook superveel aardbeien! En ik heb nochtans helemaal niet omgekeken naar die plantjes dit jaar... Ik maak er sorbet van. Klein beetje suiker erbij en citroen- of sinaasappelsap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meenemen naar het Leuvens Stiksel! Dat lijkt me een strak plan... Als ze tegen dan nog goed zijn natuurlijk.

    En anders: confituur! Met confituur kan je nooit iets mis doen en aardbeienconfituur is de lekkerste die er is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En de overheerlijke ijsjes van Mme Zsazsa niet vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen