vrijdag 30 juli 2010

Nog een babyjasje


Ik had toch al gezegd dat ik zin had om babyjasjes te maken ...

Dit pakje heb ik nagemaakt naar het model van een pakje dat Lena vlak na haar geboorte van haar papa kreeg.

Ik vond het een heel handig pakje omdat het nogal breed is en daardoor heel gemakkelijk aan te doen bij een pasgeborene. Men legge het kind op het jasje en doet armen en benen in het pakje. Knoopjes toe, sjaaltje dicht en laat maar komen die winterkou ...

Voor de aandachtige lezer valt het op dat er helemaal nog geen knopen aanstaan ...
Dat klopt. Ik dacht die vandaag te vinden tijdens onze uitstap naar de Chien Vert, maar helaas. Ze hadden gelukkig wel veel andere mooie dingen ... :-)

5 opmerkingen:

  1. Mooi pakje! Wat vor knoopjes wil je er dan precies bij doen? Enne, waarom geen klitteband? Of is dat niet mogelijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, mooie pakje! En ook ja, in Le Chien moet je zeker niet zijn voor de knopen. Niet meer gestopt in Hexagoon op weg naar huis?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @mama ritha: ja dat is een goed idee !
    @eloleo: Ik heb het nog even overwogen maar ik was eerlijk gezegd verzadigd; een Hexagoontje kon er niet meer bij ! Mijn voeten wilden trouwens ook niet meer mee en mijn caddy zat vol :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh dat moet handig zijn om aan te trekken! mooi kleedje ook,dat vorige met die paddestoelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, ik had ook mijn verzadigingspunt bereikt. En dat gold voor meer dan één deel van mijn lichaam...
    Dit pakje is erg schattig en lijkt me ook zeer 'babyvriendelijk', in tegenstelling tot die prachtige maar smalle katoenen retrojurkjes waarin ik Liv in haar eerste levensjaar soms wou wringen. :-)
    Als je daar ergens een patroontje van hebt wil ik daar op één of ander stiksel heel graag eens een blik op werpen!

    BeantwoordenVerwijderen