zaterdag 23 juli 2011

Sneak preview


Ik sta voor een huzarenstukje ...

Lena gaat in september naar het eerste leerjaar. Ik loop al enkele maanden met het idee in mijn hoofd dat ik graag een boekentas zou maken. Zou ik of zou ik niet, voor- en nadelen afwegen: kan ik dat wel stevig genoeg maken, een boekentas ziet toch af, enz... enz... Ik had het idee eigenlijk al stilletjesaan opgeborgen wegens te moeilijk en te arbeidsintensief. Tot ik enkele weken geleden in de Chien Vert deze stofjes zag en een goede vriendin me toen nog een duwtje in de rug gaf dat ik dat zeker wel zou kunnen. (weet nog niet of ik je daarvoor moet bedanken Tinne :-) )

De stofjes liggen te wachten, slotjes, voetbalstuds, het patroon heeft vorm gekregen ...

Ik ga mijn kans dus wagen; misschien mislukt het, gaat de boekentas niet lang mee, ... we zien wel, maar ik zal het in elk geval geprobeerd hebben.

Wish me luck!

12 opmerkingen:

  1. Good luck! ;)

    Ik duim mee voor een goede afloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ervoor gaan! Niets zo leuk als de kleine pruts daar elke dag mee zien vertrekken, lijkt me. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij duimen mee! De stofjes zien er alvast super uit ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Qua gesleur valt dat toch goed mee tegenwoordig. Meestal was dat bij Quinten 1 map met daarin zijn agenda en zijn huiswerk (1 à 2 blaadjes). Verder stop je er zelf 'n brooddoos, drinkflesje en koekje in, maar gelukkig geen gezeul met loodzware boekentassen zoals ik me herinner van vroeger.
    gaat dus wel lukken maw :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel succes met het maken, ben al benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. GO GO GO.

    Genoeg mensen om langs de zijlijn met pomponnen aan te moedigen!

    En als het klaar is, heb ik al een ander geweldig idee in mijn hoofd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom hier toevallig terecht omdat ik ook een boekentasje wil maken voor mijn dochter (3e kleuter). Ik vind tot nu toe geen geschikt patroon en zelf tekenen zie ik niet zitten... Ik volg dus vol spanning mee, benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey,

    ik heb dat stofje daar ook ooit zelf gekocht en ik maakte er een plaid van voor de bedjes van mijn dochters én pennenzakjes voor de juffen.

    Klein vraagje: die attributes voor de sluiting en zo, waar haalde je die?

    Groetjes en veel succes. Zit er nu al prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen