maandag 12 september 2011

Terug naar school

Jawel, ik ben er nog!

De boekentas is ondertussen goed in gebruik.

We gaan terug naar school: Mirte naar de tweede kleuterklas, nu zonder grote zus erbij in de kleuterschool. Lena naar het eerste leerjaar. En ze doen dat allebei zo superflink.

Lena geniet elke dag van school. Voor haar is mogen leren op school echt een beloning, ze doet niet liever. Als een spons zuigt ze alle nieuwe indrukken en nieuwe leerstof in zich op. Soms iets té goed ...

Vorige week stond ze 's morgens wenend op: "Mama, ik heb gedroomd dat het brand was op school, we moesten allemaal naar buiten en ik moest mijn boekentas laten staan. En ik wil niet dat mijn boekentas kapot gaat in de brand ..." Ontroostbaar was ze ... En ze voelde mij al komen want nog voor ik iets kon zeggen voegde ze er aan toe: " ... en ik wil niet dat je dan een nieuwe boekentas voor me maakt, ik wil gewoon niet dat deze boekentas stuk gaat ... "

Blijkbaar hadden ze de vorige dag op school een brandoefening gehad en die had nogal indruk gemaakt ... :-)

Genoeg over de boekentas nu, ik kan er niet eindeloos over blijven bloggen.
Ik zit ondertussen terug achter de naaimachine voor
... een turnshort. Ik heb een week rondgereden van sportwinkel naar sportwinkel om een eenvoudig turnshortje te vinden. Maar niets te vinden, toch niet in Lena haar maat. En de shortjes die er waren waren belachelijk duur omwille van lelijke labels die daar dan aanhangen. Ik kan écht geen 20 euro uitgeven aan een short!
Dan maar naar Pauli getrokken en mits een beetje zelfbeheersing was ik daar toch voor minder dan 20 euro gesteld!
Bij dat shortje hoorde nog een turnzak. Een projectje van het allerlaatste moment, dus niet teveel zakjes, ritsen, ... het moest vooruit gaan.

Voor Mirte maakte ik vandaag een okerkleurig jeansbroekje. Het modelletje is gebaseerd op een patroontje dat ik eerder gebruikte. De zakken heb ik zelf getekend, ze zijn afgewerkt met paspel. De volgende keer moet ik er wel op letten dat ik de zakingang ruimer maak, want die is nogal aan de smalle kant.

3 opmerkingen:

  1. Wat kunnen kinderen zich toch nare dingen inbeelden.
    Voor kinderen ook wel heftig denk ik een brandoefening.
    Fijn dat ze zo van school genieten.

    groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh leuke broek in een mooi kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen