zaterdag 26 mei 2012

Zonnehoedje


U zit er waarschijnlijk al heel lang op te wachten, maar ik voel me een beetje overvallen door dit warme weer. Twee weken geleden was ik nog een mutsje aan het naaien voor Fien, nu moest ik vaststellen dat ik nog geen zonnehoedje had ... Niet dat we gaan zonnekloppen met Fien, maar toch. Kleine baby's zonder hoofdbescherming buiten, ik kan daar niet goed tegen.

Dus zochten we tussen de voedingen door wat tijd om aan een zonnehoedje te beginnen. Mijn hoofd zit ondertussen al terug vol ideetjes om te naaien, maar enige realiteitszin is aan de orde. Jaja, de hormonale grootheidswaanzin van de zwangschap is ondertussen al wat geminderd: de ideeën zijn er nog, maar Fien drukt me met mijn neus op de realiteit: voeden, knuffelen en verpamperen zijn nu mijn hoofdbezigheid. Een hoedje is nog net realistisch, dat moest wel lukken.

Een patroon vinden voor zo'n klein hoofdje was niet simpel; ik gebruikte een patroontje uit de ottobre van vorige zomer en verkleinde het kleinste maatje op goed geluk.




6 opmerkingen:

  1. zo lief! en chapeau voor jou! Astor is intussen 'al' 11 weken en ik zou zo'n zonnehoedje naaien al een megaprestatie voor mezelf vinden! Waar vind je de tijd???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat al een heel groots project zo maar een paar weken oud!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaaah, zo cute! En ik sluit me aan bij wat hierboven al staat: ik vind het ook keishow dat je dit al voor mekaar gekregen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi gemaakt, en een superlief meisje. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen