dinsdag 25 mei 2010

A la minute


Geef nu toe, wat is er nu leuker dan in de rust van een vroege zondagmorgen, achter de naaimachine kruipen om een snel zomerrokje te maken dat je dochter daarna kan aandoen om buiten in het zonnetje te gaan spelen? Ok, uitslapen heeft ook z'n charmes, maar het was mijn beurt om samen met de kindjes op te staan :-)

Het is dus een rokje voor Lena geworden. En dat stofje, daar hoort een verhaaltje bij.
Het was een coupon die ik kocht op het stoffenspektakel, met de bedoeling om toch eens een rokje voor mezelf te maken ... Toen Lena het stofje zag, was ze echter onmiddellijk verkocht: " Dat vind ik een mooi stofje mama, ga je daar voor mij een kleedje van maken?" Ik van mijn hart een steen gemaakt en gezegd dat ik nu eens een rokje voor mama ging maken ... Tot ik dus die avond bij het knippen zo slim was om het patroon verkeerd te knippen, zodat een rokje voor mama er niet meer inzat ... maar dus nog wel een rokje voor Lena. Ik had het al eerder over de toverkunsten van Mirte, maar volgens mij heeft Lena dit stofje ook betoverd ...

6 opmerkingen:

  1. Oh, inderdaad, wat 'n mooi stofje! Ze heeft groot gelijk om 'm te proberen afpietsen van de mama :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaja, express verkeerd geknipt zeker, want dat hart kan nooit een echte steen geweest zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel mooi rokje!
    En wat een nostalgie, die plastieken stapperkes (hoe heet dat speelgoed eigenlijk?)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel mooi dat stofje. En dat rokje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan heeft de dochter toch haar stofje gekregen! Zonde van de rok voor mama maar Lena staat heel mooi met dat rokje!!! Groot gelijk dat ze haar toverkracht heeft gebruikt ;-) groetjes Elke

    BeantwoordenVerwijderen