donderdag 10 juni 2010

Gordijnenjurk



Toen ik, lang geleden, nog op de lagere school zat moesten wij altijd lachen met de clb-medewerker van onze school:Francis. Wij jonge meiden vonden dat hij altijd superouderwets gekleed was, want hij droeg in onze ogen 'gordijnenbroeken'. Zo van die ouderwetse broeken uit dikke gordijnstof.

Ik moet dus zelf echt oud worden, want het is zo ver: ik heb zelf een gordijnenkleed gemaakt. Het is wel niet zo'n duf stofje als Francis zijn 'gordijnen'.

Toen ik een tijdje geleden door de Ikea wandelde werd ik op slag verliefd op dit vrolijke stofje. Het was niet verkrijgbaar aan de lopende meter. Ik heb een paar kant en klare gordijnen gekocht en ging zo met 6 meter stof aan 15 euro naar huis. Waar vind je dat nog?

Eerst wilde ik er cirkelrokjes van maken voor de meisjes, maar uiteindelijk heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en een kleed voor mezelf gemaakt. Het kleed is gevoerd, want anders kijk je er los door (dat heb je met die gordijnen :-) ).

En dat cirkelrokje ging er ook nog mee uit ... Binnenkort kunnen moeder en dochter dus assorti op stap.

3 opmerkingen:

  1. Jij durft! Hij staat je voorzover ik het op de foto kan zien heel goed. Past mooi bij je tint.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een Maria'ke doen, zo noem ik dat, zoals Maria in The Sound of Music, die maakt ook van alles uit haar gordijnen. ;)

    Maar het jurkje staat je beeldig. Ik denk dat je er veel plezier aan gaat beleven deze zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het stofje is zo gek nog niet!

    Vrolijk, echt zomers.

    Veel plezier ermee.

    Groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen