zondag 6 juni 2010

Grenzen verleggen



Het zit er al even aan te komen, maar ik durfde er hier nog niet te veel over kwijt ... maar ik begin me stillekesaan toch te wagen aan kleding voor mezelf.

De kleerkasten van mijn dochters zijn ruim voorzien van zomerkleedjes, al zullen er nog wel een paar rokjes bijkomen :-) en het is een beetje stom om meer te maken dan ze kunnen dragen.

Daarnaast kreeg ik van links en rechts wel wat aanmoediging dat het heus wel zou lukken om voor mezelf ook wat te maken en zo ben ik dus zover gekomen om de stap te zetten van mini naar xl :-).

Ik leg momenteel de laatste hand aan een gordijnenjurk van de Ikea ... en het stofje dat u hier ziet liggen wordt eerstdaags verknipt om er ook een kleedje van te maken.

3 opmerkingen:

  1. Ik was vanmiddag op de tentoonstelling... en ben dan buiten eventjes gaan flauwvallen. Jee, wat waren dat allemaal hyperperfecte spulletjes. Naailes maakt toch echt het verschil (al blijf ik koppig autodidact ;-)).
    Stof wassen en drogen? Ik heb geen droogkast, ik zwier alles gewoon op zo'n droogrekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jamaar, dat was niet de bedoeling hè! :-) Je moet trouwens niet zo bescheiden zijn: ik ben zeker dat jouw tassen daar ook niet uit de toon zouden vallen !!

    Ivm het droogrekje: het is 2m tricot, dat krijg ik niet op mijn rekje gezwierd en al zeker niet zonder het uit te rekken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom zou het niet lukken om iets voor jezelf te maken. Begin met een goedkoop stofje!!
    En neem een eenvoudig modelletje.

    Hang er een T-shirt dat goed past als voorbeeld bij.Hou die maten wat lengte en breddte aan, dat scheelt al een boel werk!

    Veel succes, en ik kom kijken als het af is!!

    Groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen