vrijdag 16 juli 2010

Eindelijk een eloleotas ...




Het staat hier al een hele tijd op mijn lijstje : de boodschappentas van eloleo.
Maar om één of andere reden, kwam ik er nooit toe om er ook effectief aan te beginnen.

Maar toen zag ik bij tante Hilde de leuke eloleotasjes voor de juffen en meester....

En eloleo + tante Hilde = idee voor een leuk verjaardagscadeau voor moeke.

Aan de ene kant een mooie tekening van Lena: een paard dat gras staat te eten, samen met een regenboog (dus ook regen en zon vereist). Aan de andere kant een tekening van Mirte : daarbij mag je zelf zoeken wat je erin ziet :-) .


Het is eigenlijk geen echt eloleotasje want ik krijg het niet opgeplooid in dat zakje. Ik vermoed dat dat komt omdat ik het kleine model uit een redelijk stevige (lees dikke) tafellakenstof heb gemaakt. En dat tafellaken krijg ik onmogelijk opgeplooid in dat kleine beddenlakenzakje. Het is dus wel volledig uit gerecycleerde stofjes gemaakt.

En we hebben ook iets nieuws geleerd : de Franse naad. Daar had ik eerder nog nooit van gehoord, maar het is wel een hele mooie afwerking van de naad moet ik zeggen ! Dankjewel eloleo !

Ik ga aan moeke mooi niet vertellen dat het eigenlijk de bedoeling was dat je het kon opplooien ... Ik heb een sterk vermoeden dat ze dat toch al niet van plan was met zo'n mooie tekening van haar kleindochter erop ...

Ondertussen is oma (nonnA)me al voor, ze is ook al zelf aan zo'n zakje begonnen.
Anders had ze er ook één gekregen :-)

Ik heb trouwens nog een vraagje over blogger : is er een manier om te zien welke reacties er laatst toegevoegd worden op je blog? Soms komt er nog een reactie op een bericht dat al langer geleden gepost werd, maar hoe hou je dat in de gaten?

8 opmerkingen:

  1. Ik dacht precies hetzelfde toen ik de zakjes van Tantehilde zag, dus ik bewaar het idee voor de tijd dat de kerstcadeautjes moeten gemaakt worden.
    En wat je commentaren-probleem betreft: ik laat de berichten gewoon meteen doorsturen naar mijn e-mail adres. Maakt niet uit onder welk bericht er dan iets gepost wordt, het komt altijd binnen via de mail en in die mail zie je meteen over welke blogpost het gaat. Gewoon op de "instellingen-pagina" helemaal onderaan je e-mail adres invullen ("e-mail met reactiebericht".
    baai,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt aangeven dat je reacties per mail wilt ontvangen! Kijk maar eeven bij instellingen.

    Dan krijg je telkens een mail,waarin staat wie er een reactie heeft geplaatst en waarop, plus wat er gezegd werd!!

    Is ondoenlijk om zelf alle logjes af te lopen om te kijken wanneer er iets nieuws binnen gekomen is.

    Lukt het niet laat het maar weten.......

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geworden zeg. Wat een originele tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. test test... is't echt gelukt?
    ;-)
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alé, dan zal ik ook maar niet aan moeke verklappen dat ze het normaal had moeten kunnen opvouwen ;-}}}
    Maar het is inderdaad wel een mooie tas geworden.
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat is het fijn om zo twee creatieve zielen in de familie te hebben! Nona en Lila, blijf maar maken, onze kids kunnen er alleen maar mee paraderen. Voor ons Catho zijn kleedjes van Lila trouwens een must! Die doet ze elke morgen met veel trots aan want die heeft tante Liesbeth voor haar gemaakt! Ik denk dat ik mijn hele winter collectie bij Lila ga bestellen, kwestie van de ochtendspits tijdens het een beetje eenvoudiger te maken :-) groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen